top of page

להכין צמחים לחורף


בניגוד לרוב הצמחים שלי, אני לא אוהבת קיץ וממש טיפוס של חורף, אבל עם כל מזג אוויר הנעים אני מכינה את עצמי לתסכול של כמה חודשים עם הצמחים שהולכים להכנס לתרדמת.

כדי לעשות את המעבר כמה שיותר קל, נתחיל להכין את הצמחים לחורף.


קודם כל תזכרו שהגדילה תעצר, אולי הם יראו קצת רע, אבל הם יחזרו לעצמם כשהאביב יבוא.


תבדקו את האדמה והשורשים

בחורף נשקה הרבה פחות ולרוב האדמה גם תתייבש לאט יותר. נרצה להעביר לאדמה יותר מאווררת מהרגיל, כדי שהשורשים לא ישארו באדמה לחה (אלא אם הצמח צריך את זה) ונשתול עם הרבה הומוס. בדרך תורידו שורשים מתים ואולי תגדילו כלי אם תצטרכו.


תתחילו לדשן

בחורף נפסיק לדשן לחלוטין, אז רגע לפני שהוא מגיע, כדאי לדשן היטב (בהתאם להוראות היצרן) שלצמח יהיה את כל מה שהוא צריך כדי להחזיק את החורף. לעוד מידע על דישון.


תדאגו לאור

מזג האוויר יהיה אפרורי והשמש תתחבא, זה אומר שהצמחים יעשו פחות פוטוסינטזה והגדילה תעצר. תחפשו מקום מואר בבית שתוכלו להעביר אליו את כל הצמחים כשיגיע הרגע או תקנו מנורות גידול פשוטות וככה תוכלו לוודא שהצמחים יקבלו קצת יותר אור. לעוד מידע על אור.


מפיץ לחות ורוחות קרות

הרבה צמחים לא אוהבים את הקור וזה יכול לגרום לסטרס נוראי אבל חום מלאכותי לא בהכרח הפתרון. תוודאו שהצמחים לא נמצאים מתחת לפתח מזגן או מול חריץ בחלון שרוח קרה יכולה להכנס. בגלל שיהיה חימום בבית והאוויר הופך ליבש, כדאי לקנות מפיץ לחות. רוב צמחי הבית הנפוצים הם טרופיים וממש יהנו ממפיץ לחות. לעוד מידע על לחות.


תעשו בקרת מזיקים

בחורף יהיה לצמחים ממש קשה להלחם במזיקים, אז חשוב לשים לב מראש ולוודא שלא יגיעו. העזרו בשמן נים לטיפות קל ואם יש חשד לבעיה רצינית, תטפלו כבר עכשיו. לעוד מידע על מזיקים.


מי גשם הם המים הכי טובים לצמחים

אם יש אפשרות, תוציאו אותם החוצה בזמן הגשם שיוכלו לקבל השקייה ושטיפה טובה, תנסו לאסוף בדלי שיהיה לכן לצמחים המפונקים שרוצים מים מסוננים, תנצלו את השפע שירד עלינו.


שתילה נעימה 🌿



bottom of page