top of page

איך להרכיב מצע שתילה

רוב האנשים לא מרכיבים מצע בעצמם וישתמשו באדמת שתילה רגילה מהמשתלה וזה ממש בסדר ואפשר לחיות ככה חיים שלמים והצמחים יצליחו וישגשגו. חלק, כמוני, אוהבות להתאים את המצע לתנאי הגידול של הצמח או לעשות לעצמן חיים קלים יותר.


צמחים שגדלים באיזורים יבשים יעדיפו מצע מאוד אוורירי ומנוקז טוב, לפעמים עם מעט מאוד אדמה והרבה חומרים אחרים. צמחים טרופיים יעדיפו מצע ששומר על לחות. אישית, אני מעדיפה מצע מאוורר מאוד עם אחוז אדמה נמוך, כי זה עוזר לי להמנע מרקבון שורש.


מה אפשר לשים בתוך המצע?

חוץ מאדמת שתילה אפשר ורצוי להוסיף חומר אורגני כמו הומוס או קומפוסט. אני מעדיפה הומוס כי יותר קל לי להתנהל איתו.

הרכיבים הנפוצים במצעים שונים הם פרלייט, וורמיקולייט, שבבי עץ שלרוב משמשים כמצע סחלבים, סיבי קוקוס ובמצע מאוורר ויבש מאוד אני אוהבת גם לשים טוף דק או אבנים בכללי.


איך להרכיב מצע?

אני מאלתרת בין הרכיבים, אבל יש אנשים שעובדים עם אחוזים מדוייקים לכמה צריך לשים מכל דבר. בסדנאות שלי המתכון שאני משתמשת בו הוא חצי אדמה, רבע פרלייט, רבע וורמיקולייט וחופן קל הומוס.

לעצמי אני מכינה מצע עם מעט אדמה ומוסיפה כל מה שיש לי זמין. מנסה להמנע מקוקוס כי זה שומר על לחות יותר ממה שאני רוצה. אני מערבבת מראש בארגז ענקי, אבל אפשר להכין בהתאם לכל צמח.


חובה להרכיב מצע? צריך לקנות את כל הרכיבים האלו?

לא, רוב האנשים לא עושים את זה. בחנויות יש מצע מוכן של פרלייט, קוקוס ואדמה וזה לגמריי מספיק.

למי שיש הרבה צמחים ונוטה להחזיק אדמה אני ממליצה לקנות הומוס, אפשר בשק קטן של 10 ליטר וזה מחזיק להמון זמן. אפשר להשקיע ולקנות פרלייט, זה גם לא יקר ומאוד יעיל והייתי מסתפקת בהם.


ללקוחות שלי אני תמיד שותלת במצע מאוורר מאוד, אני מעדיפה שהאדמה תתייבש מהר מאשר שתשאר רטובה ויהיה רקבון שורש.


צריכות עזרה עם הצמחים?

אפשר ליצור איתי קשר כאן



איך להרכיב אדמה ולמה זה חשוב

bottom of page