top of page

איך לגדל צמחים במינימום מאמץ

יש לי הרבה לקוחות וחברות שרוצות לגדל צמחים אבל אין להן המון זמן וכוח לזה, אז החלטתי להכין לכן מדריך לאיך לגדל צמחים במינימום מאמץ.

כשאני אומרת מינימום מאמץ אני לא מתכוונת לגידול צמחים שאפשר לשכוח מהם, זאת אופציה אבל אני בעיקר מדברת על כלים וטריקים שיוכלו לעזור לגדל צמחים ולהתאים ללוח הזמני שלכן.


חשוב לציין שאנחנו מדברות על לעשות את המינימום מאמץ, זה אומר שאנחנו לא מגדלות או מספקות לצמחים את מה שהם באמת צריכים, אנחנו עושות את מה שצריך כדי שהם ישגשגו אבל בשביל תוצאות הרבה יותר טובות נצטרך להשקיע יותר.

אז בואו נתחיל!


 

קודם כל חשוב לזכור שהערך שלכן לא נקבע ע"י כמות הצמחים שאתן מגדלות או כמה מתו לכן.



השקייה תחתית

אם יש לכן מעט צמחים או בעיקר קטנים, תשקלו לעבור להשקייה תחתית. אתן בסך הכל צריכות כלי למים, להניח בו את העציצים ויכולות לשכוח מזה לכמה שעות, תלוי בכמות העציצים והגודל.

כל פעם- עציץ אחד

אם יש לכן הרבה צמחים וקשה לכן לעקוב אחרי הכל, פשוט תבדקו כל פעם שיש לכן כוח או זמן. אתן לא צריכות לטפל בכל הצמחים ביום אחד.

עברתן ליד הפוטוס וראיתן כמה עלים צהובים? תורידו אותם. שמתן לב שהסוקולנט מקומט? קחו לכיור ותנו השקייה טובה.

דישון

תשתמשו בדשן בשחרור איטי והומוס בשתילה שלכן. זה ייתן לצמחים דישון בסיסי מבלי לדאוג להם ונותן מרווח בין טיפולים. שכחתן לדשן בכל השקייה שניה? זאת לא בעיה וזאת דאגה אחת פחות על הראש. קראו עוד על דישון.

אורות גידול

אורות גידול יכולים לעשות חיים ממש קלים אם אתן נוטות לישון עד מאוחר או עובדות בלילות. ככה אתן יודעות שהצמחים יקבלו את האור שהם צריכים גם אם לא יכנס מספיק אור מהחלונות.

טיימר

אם אתן משתמשות באורות גידול או מפזר לחות, תתקינו טיימר, אפשר גם כזה של שעון שבת.

אני משתמשת בטיימר שמכוון להדלק בבוקר ולהכבות בלילה, אז אם אני יוצאת מוקדם בבוקר או חוזרת מאוחר בלילה, אני יודעת שהצמחים מקבלים את מה שהם צריכים מבלי שאדאג.

תנצלו את הרגעים בהם יש לכן זמן וכוח

מדיי פעם יש לנו את הרגע שאנחנו כן יכולות להשקיע קצת יותר ואם יש אז כדאי לנסות לשתול מחדש כמה עציצים, להחליף את המים לייחור שיושב במטבח כבר שבועיים, לבדוק את האדמה. תנסו לעשות את המקסימום ברגעים הקטנים האלו, זה יכול להיות גם לכמה דקות.

אדמה מתאימה כדאי להתאים את האדמה לצמח ולהשתמש באדמה מאווררת כמה שאפשר כדי למנוע רקבון שורשים. כשאין לנו זמן לבדוק את האדמה והצמח ואנחנו מנצלות כל רגע פנוי להשקייה, אנחנו יכולות להשקות יותר מדיי מבלי לבדוק. במצב כזה עדיף שהאדמה תהיה מאוד מאווררת ולא תאגור בתוכה מים (תלוי בצמח כמובן) וככה נוכל לדעת שהאדמה מתייבשת מהר, שהמים לא יעמדו בה והסיכוי לרקבון קטן.

 

עכשיו כשיש לכן טיפים לאיך לטפל בצמחים, אני מקווה שתוכלו להיות קצת עדינות עם עצמכן גם אם לא הצלחתן לגדל כמה צמחים.


בהצלחה!




bottom of page