top of page

איך להשקות צמחים?

"אני תמיד משקה יותר מדיי!!! מה לעשות??" קודם כל, תעזבי את המשפך, תניחי את המרסס. לפעמים אנחנו אוהבות יותר מדיי את הצמחים ואהבה לרוב מתבטאת במים

. רוב הצמחים מתים מהשקיית ייתר שגורמת לרקבון שורש, אז בואו נעשה רשימת פעולות לפני שאנחנו ממלאות את המשפך.


עוד בזמן השתילה תוודאו שיש לכלי חור ניקוז או כמה חורים בהתאם לגודל העציץ ושהאדמה תוכל לנקז את המים בצורה טובה. זה יאפשר לאדמה להתייבש מהר יותר שיכול להיות מינוס במצבים מסויימים אבל זה יוכל לעזור למי שעוד לא התרגלה להשקייה.


תמיד צריך לבדוק את האדמה לפני ההשקייה. אפשר להתחיל עם האצבע, כדי להרגיש אם השכבה העליונה יבשה או רטובה אבל הכי טוב להשתמש במקל אכילה, שיפוד, כל דבר מעץ שתמצאו ולחשוב שהעציץ הוא עוגה- אם המקל יוצא יבש, האדמה יבשה. אם המקל יוצא רטוב או לח, האדמה לחה. אם אתן לא בטוחות תקחו מרווח של עוד כמה ימים עד שאתן בטוחות לחלוטין שהאדמה יבשה.


יש צמחים שמראים כשהם צמאים- "דרמה קווין" אבל הכי טוב ללמוד איך צמחים נראים כשהם צמאים. ספטפיליום ופטוניה סיבי כסף מורידות את הראש בשניה שאין להן מספיק מים וחוזרות אחרי כמה שעות מההשקייה. סוקולנטים יתכווצו כמו צימוק, חלק מהארואדים הנשפכים יורידו את העלים לכיוון מטה ופפרומיות יהיו רכות למגע.


אל תתנו לצמח לשבת בתחתית עם מים. כשאני משקה אני לוקחת לכיור או אמבטיה ונותנת למים להתנקז לגמריי ולא מחזירה לתחתיות, כדי לוודא שלא נשארים מים, אבל אני יודעת שהרבה מהלקוחות שלי דואגות לריהוט שלהן וכן משתמשות בתחתיות, אז רק שימו לב שלא נשארים מים בתחתית.


כמות המים שצמח צריך היא בהשוואה לכמות האור שהצמח צורך. צמח שנמצא בשמש ישירה יצטרך השקייה מרובה, בשיא הקיץ אפילו פעמיים ביום וצמח שבתוך הבית רחוק מהחלון יצטרך הרבה פחות.

יש צמחים שצריכים מים מסוננים, לחצו כאן לעוד מידע על מים מסוננים.




bottom of page