top of page

צמחים ומעבר דירה

מעבר בין מקום למקום הוא מאוד טראומטי לצמחים, בין אם במעבר דירה או פשוט בהבאת צמח חדש לבית, אבל בתוך כל הבלאגן של מעבר דירה, אין סיבה שזאת תהיה דאגה!

כשאנחנו מעבירות צמח מקום הדבר הראשון שאנחנו משנות זאת כמות האור. לנו נראה הגיוני שחלון זה חלון, אבל הצמח יודע לזהות. לפעמים בא לנו לשנות מיקום, אולי ליד הטלוויזיה או בחדר השינה והצמח מקבל אור שונה לחלוטין ממה שהתרגל. העלים רגילים לקבל כמות אור מסויימת שגורמת לפוטוסינטזה והשורשים נעזרים בכמות מים מתאימה. אם האור משתנה, הצמח לא ישתמש באותה כמות המים והאדמה יכולה להשאר רטובה ולגרום לרקבון שורש.


כשצמח עובר מקום, לא משנה אם בית או חדר, הוא יצטרך להתאקלם מחדש למקום. העלים ינשרו ולפעמים יצמיח מחדש ולפעמים לא. הצמח יכול להיות חלש מדיי בשביל להלחם במזיקים. הרבה דברים יכולים לקרות כשצמח במצוקה. תהליך ההתאקלמות יכול לקחת חודשים.


הדבר הראשון ובעצם האחרון, הוא להעביר את הצמחים. עדיף שישארו כמה שיותר זמן במקום הנוח שלהם.


אחרי שהעברנו, נשים אותם באותם תנאי אור שהם מכירים, הכי בטוח במקור אור לא ישיר, כדי שיקבלו כמה שיותר אור ובו זמנית לא ישרפו. אם זה צמח שלא היה באור בכלל, כמו סנסיווריה, עדיף לקרב בהדרגה.


נבדוק את האדמה ונראה מה המצב שלה, אם היא רטובה נרצה לייבש אותה, כדי למנוע רקבון שורש. אם היא יבשה, נשקה היטב ונדשן.


אחרי האבחון והטיפול הראשוני, אל תזיזו את הצמחים.

אל תשתלו מחדש ואל תעשו שום דבר חריג שיפריע להם. תנו להם להיות במקום החדש.

יש צמחים שלא ישרדו, לא תמיד נוכל לטפל ולא תמיד המקום החדש יתאים לצמחים מסויימים. אין שום בושה בצמח שמת וזאת לא אשמתכן. תגידו לו תודה על הזמן שהייתם יחד ותחזרו לפוסט שלי על "5 דברים לעשות עם צמח שמת".


ואם אחרי כל זה אתן עדיין מאוד מבולבלות, שלחו לי הודעה ונטפל יחד!


bottom of page