top of page

סחלב 101

לסחלב יצא שם ממש רע של מפונק וקשה, אבל זה ממש לא נכון, רק צריך ללמוד אותו.


איך לטפל בסחלב?

  • סחלבים צריכים הרבה אור אבל לא שמש ישירה, בעדיפות על יד החלון.

  • הסחלב הוא אפיפט, כלומר צמח אוויר ולא צריך אדמה, לכן הוא גם לא שתול אלא מונח בכלי עם מצע סחלבים שלרוב מורכב מקוקוס או שבבי עץ, אבל כמו בתמונה יכול להיות תלוי ולהאחז בכל מה שימצא. לקריאה נוספת על צמחי אוויר.

  • חשוב לבדוק את המצע לפני ההשקייה ולוודא שהוא יבש, בגלל שהוא לא אוגר נוזלים המצע יתייבש יחסית מהר. יש להשקות במים מסוננים ולהמנע ממגע בעלים. לקריאה נוספת על מים מסוננים.

  • דישון ממש חשוב לסחלב ורצוי לדשן כל השקייה שניה בדשן מיוחד לסחלבים. לקריאה נוספת על דישון.

החלק שמלחיץ את כולם- הפריחה נגמרה! מה לעשות? הרבה אנשים זורקים את הסחלב אחרי הפריחה ובעצם הצמח לא מת. כשהפריחה נגמרת הגבעולים יתייבשו וינשרו. אפשר לגזום אותם אבל אני מעדיפה לתת להם להצהיב ולהתייבש ואז לעזור בגזימה. לכל סחלב יש מחזור חיים משלו, הוא יכול לחזור לפרוח אחרי כמה חודשים או שנים וזה משתנה בהתאם לתנאי הגידול שהוא מקבל.

סחלבים מגיעים בכלי שקוף ורק מונחים בעציץ אטום. הסיבה היא שסחלבים עושים פוטוסינתזה דרך השורשים ולכן כשהפריחה מסתיימת אנחנו חייבות להוציא אותו מהכלי האטום ולהשאיר רק בכלי השקוף.

הסחלב שבתמונה מוקף בטחב ספגנום, ההשקייה והדישון שלו יהיו ע"י ריסוס יסודי. הטחב לא אטום ולכן לסחלב יש אפשרות לעשות פוטוסינתזה גם דרכו כשיצטרך.


שתילה נעימה 🌿



bottom of page