top of page

הערך שלך לא נמדד בכמות הצמחים שלך

המשפט שהולך איתי לכל מקום עוד לפני שהעסק הוקם הוא "הערך שלך לא נמדד בכמות הצמחים שיש לך", אבל מה זה בכלל אומר?


"ברור שהערך שלי לא קשור לצמחים, זה בסך הכל צמחים!"

זאת המחשבה הראשונית וההגיונית שאמורה לעלות לנו בראש, אבל זה לא תמיד נכון.


כמו בכל דבר בחיים, הרשתות החברתיות מראות לנו היילייטס מחיים של אחרים, הקפה שלהם מגרה יותר, הבית מסודר יותר והצמחים ירוקים יותר. אני יכולה להזכיר שרוב מה שמופיע ברשתות החברתיות הוא שקר, אבל אולי דווקא אפשר ללמוד מזה.

כשאת גוללת ברשת ורואה פוסט אחר פוסט של צמחים יפים, צבעוניים ומיוחדים, ואז מסתכלת על החדר שלך ורואה צמחים נבולים, עלים פגומים ואת האחד שיש לו רקבון שורש כבר חודש שאת רוצה להציל, זה יכול לערער את הבטחון העצמי שלך.

מאוד קל לחשוב שאם כל הצמחים שאני רואה באינטרנט יפים ושלי לא, אז אני כשלון שלא יכולה לגדל צמחים. אבל אם נזיז את המצלמה קצת הצידה לכל אחת מהתמונות האלו, נראה שבצד יש קלתאה מיובשת, הבגוניה עם רקבון שורש, אולי אפילו סוקולנט עם כנימות.

"אלו רק צמחים, למה שזה ישפיע עליי??" נכון, אלו רק צמחים. הם שם ליופי, הם ברי חלוף.

בגלל זה חשוב לזכור שכמות הצמחים שיש או היו לך, לא משפיעים על מי שאת כמגדלת צמחים, כל מה שזה אומר זה שאת אוהבת צמחים ואוהבת לגדל אותם. כתחביב או כמקצוע, זאת לא תכונת אופי וזה לא מגדיר אותך כאדם.


"אבל אני רוצחת צמחים!"

לא, לא רצחת אף אחד.

כל פעם שאני אומרת שיש לי עסק לצמחים אני ישר שומעת את המשפט "אני רוצחת צמחים!" וככל שהתמקדתי יותר לעומק במשפט הזה, הבנתי שזה נגרם מחוסר ידע ואיך לגדל.


בשביל זה העסק הוקם-

הנגשת ידע בגידול צמחים בצורה פשוטה וקלה להבנה מבלי להתפשר על איכות הידע והמקצועיות.


אל תתנו לאף אחד לגרום לכן לחשוב שאתן לא טובות עם צמחים או שלא מגיע לכן לגדל אותם. אל תתייאשו ואל תפסיקו לעשות את מה שאתן רוצות, גם אם אתן מתקשות בהתחלה.





bottom of page