top of page

איך לבחור צמח כמתנה

הוזמנתן לאירוע, יומולדת, חנוכת בית או לחג המתקרב, אין מצב שתבואו בידיים ריקות! הדבר הראשון שעולה לראש זה צמח, אבל שניה לפני שנביא צמח כמתנה, חשוב לזכור כמה דברים.

כשאנחנו קונות צמח לאדם אחר אנחנו צריכות להתחשב באותם הדברים שהיינו חושבות בעצמנו ולשאול כמה שאלות:


יצא להם לגדל צמחים? ואם כן, יש להם הרבה? הם הצליחו לגדל לטווח ארוך? מה ההכירות שלהם עם צמחים?

אם הם יודעים לגדל צמחים וגידלו בהצלחה, אנחנו לא צריכות לדאוג. אבל אם אלו אנשים שלא מגדלים צמחים, לא גידלו יותר מדיי או שמתו להם הרבה צמחים, כדאי לחשוב על צמח שקל לגדל.


איך הבית נראה? יש בו מספיק אור?

אם זה בית חדש שעוד לא הייתם בו, לקנות צמח מבלי לדעת את כמות האור זה הימור. אולי החלון בסלון לא גדול מספיק, אולי הצמחים יכולים להיות רק במרפסת, אולי בכלל בחצר באדמה ואולי הם עברו למקום חשוך שכמעט ואין בו אור טבעי. לעוד מידע על אור.


יש חיות בבית?

המון צמחים רעילים לכל מיני סוגי חיות, במיוחד לחיות שנוטות לאכול את העלים או לחפור באדמה. זה משהו שקריטי לדעת אותו. זה תקף גם לתינוקות או ילדים קטנים שירצו לשחק עם הצמח, אז חשוב שהוא לא יהיה קוצני או יגרום לגירוי. לעוד מידע על צמחים רעילים לחיות.


יש להם זמן וכוח לטפל בצמחים? יוכלו להשקות, לדשן ולשים לב לבעיות שיהיו?

כתבתי הרבה על גידול צמחים במעט מאמץ, כי לפעמים צמחים דורשים מאיתנו אנרגיה. גם אם לי נראה ממש קל לגדל צמחים, יש אנשים שבין עבודה, לימודים ומשפחה, לתחזק צמח זה כאב ראש וכשהוא מתחיל להגיב להזנחה הוא רק יגרום להם להרגיש רע ולהתבאס. אם אלו אנשים שאין להם את הכוחות לזה, זאת תהיה עבודה בשבילם.


לא תמיד קל לשאול את השאלות האלו, אבל עדיף להגיד מראש שמתכננים להביא צמח מאשר להביא צמח שלא יחזיק ורק יגרום לאכזבה הדדית. אולי הם בכלל לא צריכים צמח וממש חשוב להם סט מטבח חדש.




bottom of page