top of page

צמח מיובא ומקומי

אתמול היתה תחרות האירווזיון בהולנד, שהיא יצואנית הצמחים והפרחים הגדולה בעולם, אז בואו נדבר על ייבוא וגידול מקומי, ולפני שתשאלו- אין יתרונות או חסרונות בצמחי יבוא מול מקומיים, יש הבדלים קטנים שכיף לדעת, אבל אפשר לגדל צמח מיובא במשך חיים שלמים מבלי לדעת וזה לא ישנה כלום. צמח מקומי מותאם לתנאים שלנו בצורה יותר טובה מאשר צמח יבוא, מבחינת אקלים או אפילו מים וחומרי דישון והדברה. לדוגמא, הרקפות המקומיות גדלות בחממות במשך הקיץ לעומת רקפות היבוא ולכן הרקפות המקומיות שלנו יכולות בטיפול נכון לחיות גם בקיץ. כל צמח יכול עם הזמן להתאקלם למקום שבו הוא נמצא, אז זה לא אומר שצמח מיובא לא יביא לאותן תוצאות.

לא את כל הצמחים אנחנו יכולים לגדל פה בצורה מסחרית מכל מיני סיבות, אז יבוא מאפשר לנו לקנות צמחים טרנדיים או מיוחדים שלא גדלים בארץ.

יש אנשים שגידול צמחים הפך לאוסף ואז כדי להשיג זן מסויים שלא נמכר בארץ יבוא יכול לעזור להם להשלים את האוסף. הצמחים המקומיים לפעמים שונים מהיבוא וזה תקף לכל המדינות. לדוגמא, ההוורת'יה הישראלית שונה מההוורת'יה המיובאת וזה עוד משהו שיכול להיות מיוחד לאספנים שמחפשים זנים שלאחרים אין.

ולסיכום, איך תדעו אם הצמח מיובא או מקומי? הכי טוב לשאול את המוכר/ת ואם לא ידעו להגיד אז אפשר להסתכל על כלי הגידול שהצמח נמצא בו, לצמחי יבוא יהיה דרכון עם מספר סידורי על העציץ ולמקומיים את שם החברה המגדלת.



bottom of page